תחומי התמחות

ניהול הון אישי ועיזבונות

הרכוש שאדם מותיר אחר מותו מכונה בשפה המשפטית “עיזבון”. חלוקת העיזבון מתבצעת בהתאם להוראות צוואת מנוח/מוריש או על פי כללי חוק הירושה או על פי הסכם חלוקת עיזבון אשר נעשה בין הזוכים בצוואה או בין היורשים על פי דין.

הלכה למעשה, נתונה בידי היורשים האפשרות לבצע את חלוקת העיזבון שלא על פי הוראות הצוואה או שלא על פי הוראות חוק הירושה, וזאת באמצעות הסכם חלוקת העיזבון במסגרתו הצדדים להסכם מסכימים על אופן חלוקת העיזבון ביניהם.

הסכם חלוקת עיזבון נפוץ במיוחד, כאשר מדובר בעיזבון מרובה נכסים ו/או מרובה יורשים, כי אז נוצרים מצבים לא רצויים כמו שותפות בבעלות על נכסים ומצבים בהם היורשים שותפים בנכסים שלא מרצונם.

למשרדנו ניסיון רב בניהול ההון האישי, בייעוץ ובעריכת הסכמי חלוקת עיזבון בתוך המשפחה, תוך התמודדות עם סוגיות מורכבות ומצבים משתנים בין משפחה למשפחה.

משרדנו מלווה לקוחות בתכנון צופה פני עתיד, בכל הקשור לניהול העיזבון ואופן חלוקתו בצורה המיטבית ביותר עבור הלקוח ובני המשפחה, לרבות עריכת הסכם חלוקת עיזבון בין יורשים, עוד בחיי המורישים במסגרת תכנוני מס וביצוע עסקאות העברת הנכסים בין הצדדים באופן המיטבי ביותר.

Skip to content